Stránka 1 z 2

Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 01.05. 2023, 21:45
od Milan155
Talíř gramofonu se po spuštění točí v 50% případů obráceně . Motorek je označen 312 220V 50Hz . V sérii s jedním vinutím motorku je kondenzátor M22 na 250V ( z NDR) , který je proražený . Toto vinutí má ss odpor cca 350 k. Druhé vinutí má odpor cca 12k. Předpokládám, že motorek je vadný resp. vinutí s větším odporem je v důsledku průrazu v kondenzátoru spálené . Je to ale opravdu tak ? Dal by se tento motorek ( šasi je HC16 ) někde sehnat ? Díky za informaci moudřejších resp. tip.

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 03.05. 2023, 13:10
od Milan
Domnívám se, že v gramofonu je použitý motorek SMR 300 - 100, 220V/AC, který je běžně k mání na různých bazarech i nový. Vinutí by v tomto případě mělo mít stejný odpor a rozběhový kondenzátor kapacitu 47nF.

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 03.05. 2023, 18:04
od Milan155
Motorek je tam viz obrázek , tj. 312 , jehož parametry jsem nikde nenašel . Kondenzátor je M22.
https://aukro.cz/gramofon-tesla-nc-motorek-7026655034

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 03.05. 2023, 19:47
od Jan55
Tak jestli to není toto: Motorek na 120V pro vývoz do USA.
https://www.ave-electro.cz/product/dily ... --nos/1347

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 03.05. 2023, 19:51
od Milan155
Není, ten v AV je na 120V, já potřebuji na 220V , navíc tedy ta cena .... :) .

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 03.05. 2023, 20:54
od Heptoda
Poslal jsem SZ. ;)

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 05.05. 2023, 06:43
od Jan55
Milan155 píše:
03.05. 2023, 19:51
Není, ten v AV je na 120V, já potřebuji na 220V , navíc tedy ta cena .... :) .
Tož tedy škoda, že to není on. Ta cena je šílenost, to tedy. V těchto gramofonech H16 co jsem našel má být jiný motorek pro naši síť.
Mohu se ale i mýlit :)

Ale ty cívky by asi neměl být problém přemotat. Na kulaté cívky by se to dělalo dobře, si myslím :)

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 05.05. 2023, 09:52
od Milan155
Desítky tisíc závitů drátem 0,0nic - tak to už dnes opravdu nedám :) . Holt to dám stranou a pokusím se sehnat
jiné šasi HC16 komplet , ať s motorkem 312 nebo 300 .

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 05.05. 2023, 12:16
od Jan55
Není tam v uvnitř rádia někde k dispozici 24V, já mám plonkový nový motorek na 24V i s kondíkem, ale krabicovým, myslím 4uF. Ale musím ho někde vyštrachat, jakou má vůbec hřídelku. Už tu ztrácím přehled, kde co je, ale určitě tu někde je :) Kdyby se hodil, byl by jen za dopravné a co nejlevněji.
Edit:
Teď jsem našel na aukru toto: https://aukro.cz/motorek-smr-300-300-po ... 7032201076
Hřídelku to má taky 3mm. Co vůbec znamená to 300-300?

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon

Napsal: 05.05. 2023, 15:07
od Milan155
24V ac tam není k mání . Mám tu také jeden vrak s velmi podobným šasi, ale motorek je na 30V ac, aspoň to
je napsáno na vinutí trafa , na které je napojen . Dávat tam trafo dodatečně se mi nechce , obávám se brumu a hlavně vibrací . Už tak na rozsahu VKV( mimochodem po pečlivém sladění a roztažení pásma až k 107MHz je velmi slušný přednes , ale jen s venkovní reprobedýnkou , a dokonce funguje AFC, zato AM je bída a utrpení )
s vnitřním reprem to chytá akustickou kladnou zpětnou vazbu , při vyšší hlasitosti to zakmitává kolem 400 Hz . No zřejmě návrh a řešení "z nouze ctnost" , proč tam asi dali oddělovací kondenzátor jen 100uF do série s vnitřním reprem . tj. zlomová frekvence někde cca 400 Hz . Pokusy to zatlumit byly neúspěšné , bedna je tvrdá a samý tvrdý plast kolem.

Jo a kdyby se v tom někdo chtěl hrabat, nenechte se nachytat jako já popisem v návodu k údržbě na oldradiu:
Rádio lze dostat z bedny jedině po demontáži gramofonu dírou pod šasi. Určitě ne vytáhnout dopředu, jak
psáno v návodu , přední krycí panely jsou lepené a jejich upevňovací šroubky jsou fake. Předpokládám , že tato "výrobní" změna souvisí úzce s tou akustickou + ZV :) .

Přeji kolegům krásný pokud možno slunečný prodloužený víkend :) .