Stránka 1 z 2
Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 01.05. 2023, 21:45
od Milan155
Talíř gramofonu se po spuštění točí v 50% případů obráceně . Motorek je označen 312 220V 50Hz . V sérii s jedním vinutím motorku je kondenzátor M22 na 250V ( z NDR) , který je proražený . Toto vinutí má ss odpor cca 350 k. Druhé vinutí má odpor cca 12k. Předpokládám, že motorek je vadný resp. vinutí s větším odporem je v důsledku průrazu v kondenzátoru spálené . Je to ale opravdu tak ? Dal by se tento motorek ( šasi je HC16 ) někde sehnat ? Díky za informaci moudřejších resp. tip.
Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 03.05. 2023, 13:10
od Milan
Domnívám se, že v gramofonu je použitý motorek SMR 300 - 100, 220V/AC, který je běžně k mání na různých bazarech i nový. Vinutí by v tomto případě mělo mít stejný odpor a rozběhový kondenzátor kapacitu 47nF.
Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 03.05. 2023, 18:04
od Milan155
Motorek je tam viz obrázek , tj. 312 , jehož parametry jsem nikde nenašel . Kondenzátor je M22.
https://aukro.cz/gramofon-tesla-nc-motorek-7026655034
Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 03.05. 2023, 19:47
od Jan55
Tak jestli to není toto: Motorek na 120V pro vývoz do USA.
https://www.ave-electro.cz/product/dily ... --nos/1347
Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 03.05. 2023, 19:51
od Milan155
Není, ten v AV je na 120V, já potřebuji na 220V , navíc tedy ta cena ....

.
Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 03.05. 2023, 20:54
od Heptoda
Poslal jsem SZ.

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 05.05. 2023, 06:43
od Jan55
Milan155 píše: ↑03.05. 2023, 19:51
Není, ten v AV je na 120V, já potřebuji na 220V , navíc tedy ta cena ....

.
Tož tedy škoda, že to není on. Ta cena je šílenost, to tedy. V těchto gramofonech H16 co jsem našel má být jiný motorek pro naši síť.
Mohu se ale i mýlit
Ale ty cívky by asi neměl být problém přemotat. Na kulaté cívky by se to dělalo dobře, si myslím

Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 05.05. 2023, 09:52
od Milan155
Desítky tisíc závitů drátem 0,0nic - tak to už dnes opravdu nedám

. Holt to dám stranou a pokusím se sehnat
jiné šasi HC16 komplet , ať s motorkem 312 nebo 300 .
Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 05.05. 2023, 12:16
od Jan55
Není tam v uvnitř rádia někde k dispozici 24V, já mám plonkový nový motorek na 24V i s kondíkem, ale krabicovým, myslím 4uF. Ale musím ho někde vyštrachat, jakou má vůbec hřídelku. Už tu ztrácím přehled, kde co je, ale určitě tu někde je

Kdyby se hodil, byl by jen za dopravné a co nejlevněji.
Edit:
Teď jsem našel na aukru toto:
https://aukro.cz/motorek-smr-300-300-po ... 7032201076
Hřídelku to má taky 3mm. Co vůbec znamená to 300-300?
Re: Tesla 1038a DUO - gramofon
Napsal: 05.05. 2023, 15:07
od Milan155
24V ac tam není k mání . Mám tu také jeden vrak s velmi podobným šasi, ale motorek je na 30V ac, aspoň to
je napsáno na vinutí trafa , na které je napojen . Dávat tam trafo dodatečně se mi nechce , obávám se brumu a hlavně vibrací . Už tak na rozsahu VKV( mimochodem po pečlivém sladění a roztažení pásma až k 107MHz je velmi slušný přednes , ale jen s venkovní reprobedýnkou , a dokonce funguje AFC, zato AM je bída a utrpení )
s vnitřním reprem to chytá akustickou kladnou zpětnou vazbu , při vyšší hlasitosti to zakmitává kolem 400 Hz . No zřejmě návrh a řešení "z nouze ctnost" , proč tam asi dali oddělovací kondenzátor jen 100uF do série s vnitřním reprem . tj. zlomová frekvence někde cca 400 Hz . Pokusy to zatlumit byly neúspěšné , bedna je tvrdá a samý tvrdý plast kolem.
Jo a kdyby se v tom někdo chtěl hrabat, nenechte se nachytat jako já popisem v návodu k údržbě na oldradiu:
Rádio lze dostat z bedny jedině po demontáži gramofonu dírou pod šasi. Určitě ne vytáhnout dopředu, jak
psáno v návodu , přední krycí panely jsou lepené a jejich upevňovací šroubky jsou fake. Předpokládám , že tato "výrobní" změna souvisí úzce s tou akustickou + ZV

.
Přeji kolegům krásný pokud možno slunečný prodloužený víkend

.