Hitachi TRK-7000E motorček
Hitachi TRK-7000E motorček
Dobrý deň.Mám tento rádiomagnetofon,všetko funguje na 100% okrem motorčeka kazetovej mechaniky.Závada je takáto:keď zapojím motorček normálne( + na + a - na -)do kazeťáku,točí sa opačne ale dá sa vyregulovať rýchlosť.Ale keď ho zapojím opačne(- na + a + na -) točí sa normálne ale je rýchly a nedá sa vyregulovať rýchlosť.Neviete niekto,čo s tým je?
Ďakujem za odpoveď a prípadnú pomoc
459458457
Ďakujem za odpoveď a prípadnú pomoc
459458457
Re: Hitachi TRK-7000E motorček
A proč se točí opačně, je nepůvodní?
Re: Hitachi TRK-7000E motorček
Neviem,nedalo by sa na tom plošnom spoji prehodiť kontakty motorčeka tak aby sa pri zapojenom + na + a - na - točil normálne lebo skúšal som merať aj voltmetrom a ukázalo mi - akože napätie je opačne.Neviete niekto čo by sa s tým dalo urobiť???
Re: Hitachi TRK-7000E motorček
Pokud chceš poradit, nejprve napiš konkrétní a jasný problém, tedy jak se najednou začal motorek točit obráceně, situaci kdy a jak k tomu došlo. Jak jsem koukal, tak tento magnetofon máš již dlouho, napiš něco z jeho historie, co jsi s ním prováděl a pak by mohlo být možné Ti poradit. Nejsme jasnovidci bohužel
P.S. Jen takový skromný dotaz, kolik je Ti prosím let? Jan
P.S. Jen takový skromný dotaz, kolik je Ti prosím let? Jan
Re: Hitachi TRK-7000E motorček
Takže história magnetofónu:Jan píše:Pokud chceš poradit, nejprve napiš konkrétní a jasný problém, tedy jak se najednou začal motorek točit obráceně, situaci kdy a jak k tomu došlo. Jak jsem koukal, tak tento magnetofon máš již dlouho, napiš něco z jeho historie, co jsi s ním prováděl a pak by mohlo být možné Ti poradit. Nejsme jasnovidci bohužel
P.S. Jen takový skromný dotaz, kolik je Ti prosím let? Jan
1.Vybalenie z krabice(bol objednaný z bazoša,stál 30 €)
2.Odskúšanie rádio + kazeta,všetko funguje na 100%
3.Výmena gumičky a nastavenie rýchlosti motorčeka
4.Výmena gumičky znova,lebo kazeta chvílu hrala normálne a potom sa začalo spomalovať,predĺženie káblikov vedúcich k motorčeku
5.výmena motorčeka + premazanie pohyblivých častí mechaniky-možno to bola príčina toho spomalovania
6.malá úprava:spojenie drôtov,ktoré vedú k motorčeku svorkovničkou takzvanou čokoládkou pre ulahčenie demontáže
O motorčeku:Motorček som musel vymeniť lebo ten starý mal už zničené púzdro,teda už v ňom nedržal.Našiel som v mojích zásobách motorček na 9 voltov teda na také isté napätie ako mal predchádzajúci,podarilo sa mi ho zašraubovať do mechaniky,pripojil som + na + a - na - a potom nastal ten problém:koliečko ktoré otáča cievku v kazete sa točilo opačným smerom,čo by nemalo,ale rýchlosť sa dala regulovať regulátorom otáčok.Potom som dal kábliky - na + a + na -.Motorček sa točil normálne ale rýchlo a nešla regulovať rýchlosť aj zvuk z kazety bol rýchly,tak som to pozrel a premeral, Voltmeter som nastavil na 20 V jednosmerný prúd a začal som merať.Na displeji mi ukázalo napätie 9.31 V čo sa mi zdalo o nejaký ten volt viac,a uvažoval som o zapojení rezistora,aby sa to znížilo o 9,00 V.Potom som ten motorček otvoril a premeral to aj vnútri.Priložil som elektródy červenú na + a čiernu na - a ukazovalo mi na displeji - čo znamená že prúd ide opačne.To sa mi zdalo podozrivé že určite tam bude niekde nejaká chyba,tak som pripojil celý magnetofón na laboratórny zdroj a nastavil som 9 V,čo je napätie ktoré má do toho magnetofónu presne ísť.stlačil som PLAY naprázdno a motorček sa točil rýchlo.Potom som znížil napätie na 2 V a skúsil som to aj so založenou kazetou.Motorček sa točil normálnou rýchlosťou a z kazety šiel celkom aj normálny zvuk.Už sa mi viac s tým babrať nechcelo,tak som ten magnetofón zmontoval dokopy a uložil na poličku k ostatným magnetofónom(mám ich 3 kusy-Grundig RR 345,Tesla condor čierny s červenými okrajmi reproduktorov a dvojkazeťák JVC RR 345 + tento-Hitachi TRK 7000E.
Mám 15 rokov
Budem veľmi vďačný za odpoveď a prípadnú pomoc.
Dovidenia nabudúce
Re: Hitachi TRK-7000E motorček
Trochu teraz odbočím od témy ale ako si zmením meno na tomto fore z radio 9867 na Maximus 1999??
Poradí niekto,hlavne administrátori tohto fóra??
Ďakujem za odpoveď a prípadnú pomoc
Poradí niekto,hlavne administrátori tohto fóra??
Ďakujem za odpoveď a prípadnú pomoc
Re: Hitachi TRK-7000E motorček
Ahoj,
děkuji za zprávu a za věk. Tak takhle už je to lepší, už je vidět, že ten problém nastal, jakmile jsi vyměnil motorek. To že ten motorek má devět voltů ještě nic neznamená, ten motorek by měl být shodného typu. Je klidně možné, že ten původní motorek se při správně zapojené polaritě točí na nějakou stranu a ta odpovídá správnému otáčení magnetofonu. Zkus porovnat oba motorky zda se při správné polaritě otáčí stejně. To by totiž mohl být Tvůj problém. Nerozumím tomu špatnému pouzdru, že v něm nedrží. Já si představím pouzdro pro tu malou hřídelku, je to tak, nebo myslíš něco jiného? Třeba nebylo nutné ten motorek hned měnit a stačilo by to jen opravit. To zpomalování dělá nejspíš ke konci kazety, je to tak? Chyba bývá nejen v řemínku, ale i na přítlačné kladce co přitlačuje pásek na hřídelku. Je dobré ji vyčistit třeba tím šťourátkem do ucha namočeném v lihu, ne benzínu!! Je potřeba, aby ta kladka měla potom černou barvu, většinou jak se umaže je hnědá. Pak je další problém a to je, že ta kladka má tvar soudku, styčná plocha nedosedá rovnoměrně na hřídelku a dochází tam k prokluzu pásku a kolísání zvuku. Ještě k tomu motorku, pokud změníš polaritu z + na -, nejspíš odpravíš vnitřní elektroniku motorku, jsou tam polovodiče a ty nemají rády opačnou polaritu.
Tak zkus se zaměřit na to co jsem Ti napsal a dej vědět co jsi zjistil.
Hodně úspěchů Jan
děkuji za zprávu a za věk. Tak takhle už je to lepší, už je vidět, že ten problém nastal, jakmile jsi vyměnil motorek. To že ten motorek má devět voltů ještě nic neznamená, ten motorek by měl být shodného typu. Je klidně možné, že ten původní motorek se při správně zapojené polaritě točí na nějakou stranu a ta odpovídá správnému otáčení magnetofonu. Zkus porovnat oba motorky zda se při správné polaritě otáčí stejně. To by totiž mohl být Tvůj problém. Nerozumím tomu špatnému pouzdru, že v něm nedrží. Já si představím pouzdro pro tu malou hřídelku, je to tak, nebo myslíš něco jiného? Třeba nebylo nutné ten motorek hned měnit a stačilo by to jen opravit. To zpomalování dělá nejspíš ke konci kazety, je to tak? Chyba bývá nejen v řemínku, ale i na přítlačné kladce co přitlačuje pásek na hřídelku. Je dobré ji vyčistit třeba tím šťourátkem do ucha namočeném v lihu, ne benzínu!! Je potřeba, aby ta kladka měla potom černou barvu, většinou jak se umaže je hnědá. Pak je další problém a to je, že ta kladka má tvar soudku, styčná plocha nedosedá rovnoměrně na hřídelku a dochází tam k prokluzu pásku a kolísání zvuku. Ještě k tomu motorku, pokud změníš polaritu z + na -, nejspíš odpravíš vnitřní elektroniku motorku, jsou tam polovodiče a ty nemají rády opačnou polaritu.
Tak zkus se zaměřit na to co jsem Ti napsal a dej vědět co jsi zjistil.
Hodně úspěchů Jan
Re: Hitachi TRK-7000E motorček
Ďakujem za odpoveď,budem sa snažiť niečo s tým urobiť
Re: Hitachi TRK-7000E motorček
OK.radio9867 píše:Ďakujem za odpoveď,budem sa snažiť niečo s tým urobiť