Ad napájecí díl MK: nelze činiti závěry z jediného přístroje. Měli jsme jich s Jirkou Hájkem na stole několik a rozdíy v napájecí části, ač nikterak podstatné, jsme tam zaznamenali. Také se mnohdy předělávaly jejich koncové stupně z needostatkové AL1 na modernější nepřímožhavenou AL4, přičemž nezbytně došlo i ke změně zapojení obvodu mřížkového předpětí, kdy nepřímožhavená katoda musela být ukostřena katodovým odporem s blokací elektrolytem. takové rádio s překopávkou na AL4 které jsem vracel na původní zapojení s AL1 tady posílám pro pobavení na fotkách
MK 206 - brum
Re: MK 206 - brum
Vratislave, k filtračním ellytům ještě poznámku - doporučuji je odpojit, vyšroubovat ven a důkladně očistit dotekové plochy jak na šasi tak i na spodku pouzdra elektrolytu. Samozřejmě je proměřit měřičem ESR zda vůbec mají kapacitu!!! Popř. je naformovat. To by v tom byl čert, aby dvojka, kde stačí vyhodit jednu jedinou součástiku, po důkladné prověrce bručela jak nasranej pejsa, nebo byla úplně zticha. Kdyby to vzdorovalo, dovezte to 26. dubna na klubové setkání do Zlína a ukážeme tomu zač je v Pardubicích perník a ve Zlíně (nepančovaná!!!) slivovice.
Ad napájecí díl MK: nelze činiti závěry z jediného přístroje. Měli jsme jich s Jirkou Hájkem na stole několik a rozdíy v napájecí části, ač nikterak podstatné, jsme tam zaznamenali. Také se mnohdy předělávaly jejich koncové stupně z needostatkové AL1 na modernější nepřímožhavenou AL4, přičemž nezbytně došlo i ke změně zapojení obvodu mřížkového předpětí, kdy nepřímožhavená katoda musela být ukostřena katodovým odporem s blokací elektrolytem. takové rádio s překopávkou na AL4 které jsem vracel na původní zapojení s AL1 tady posílám pro pobavení na fotkách

Ad napájecí díl MK: nelze činiti závěry z jediného přístroje. Měli jsme jich s Jirkou Hájkem na stole několik a rozdíy v napájecí části, ač nikterak podstatné, jsme tam zaznamenali. Také se mnohdy předělávaly jejich koncové stupně z needostatkové AL1 na modernější nepřímožhavenou AL4, přičemž nezbytně došlo i ke změně zapojení obvodu mřížkového předpětí, kdy nepřímožhavená katoda musela být ukostřena katodovým odporem s blokací elektrolytem. takové rádio s překopávkou na AL4 které jsem vracel na původní zapojení s AL1 tady posílám pro pobavení na fotkách
Naposledy upravil(a) Franta dne 22.03. 2014, 00:07, celkem upraveno 1 x.
Re: MK 206 - brum
Breta >tazatel úvodem píše: "...krátce po zapnutí brumí ,..."
Krátce po zapnutí tj. cca v odstupu jedné dvou vteřin se nažhaví usměrňovačka a nepřímožhavená koncovka. Neslovíčkařme, oba víme o čem je řeč, jen je potřeba číst a hlavně interpretovat napsané, ač jen stručně napsané, přesně. Aby něco NEUNIKLO.
S přátelským pozdravem Franta.
Krátce po zapnutí tj. cca v odstupu jedné dvou vteřin se nažhaví usměrňovačka a nepřímožhavená koncovka. Neslovíčkařme, oba víme o čem je řeč, jen je potřeba číst a hlavně interpretovat napsané, ač jen stručně napsané, přesně. Aby něco NEUNIKLO.
S přátelským pozdravem Franta.
Re: MK 206 - brum
Možno strelim od boku.Ale pokial to ma brum v repraku len par sekund po zapnuti,nemôže to robiť trafak?Tak ako ked strčite trafopajku do reprobedne a zapnete ju.V repraku počuť brum.Ale ked tam pustite nejaky signal ,brum sa strati.Asi hluposť ,ale čo ked?
Re: MK 206 - brum
No, tak došla další zpráva. Cituji: odpor M8 je O.K nahradil jsem ty elyty čínany a to 10 a 22 mikro/ 450V (co bylo po ruce-nové), a ono to bručí výrazně více! Řekl bych, že to zesílí když dám šasí do bedny.
Naměřené napětí: AL1 anoda 218V ,G2 má 243V, Ia - 31 mA , odbručovač na kondu +14,3 V
. AF7 92V G2 má 14V ,
Zatím dostal za úkol zjistit zda brumí i při vyndané AF7 , co to dělá při dotyku na mřížku koncové lampy , zkontrolovat zda je dobře odizolován přepínač od kostry, zda nějak reaguje zp. vazba. Pomalu se asi blíží doba, kdy mu řeknu ať to hodí o kufru auta a přijede. Ale docela bych byl rád , kdyby se postupně k té závadě a opravě propracoval sám. Od toho vlastně taky toto forum je, radit i začátečníkům. I když tentokrát přes prostředníka.
Naměřené napětí: AL1 anoda 218V ,G2 má 243V, Ia - 31 mA , odbručovač na kondu +14,3 V
. AF7 92V G2 má 14V ,
Zatím dostal za úkol zjistit zda brumí i při vyndané AF7 , co to dělá při dotyku na mřížku koncové lampy , zkontrolovat zda je dobře odizolován přepínač od kostry, zda nějak reaguje zp. vazba. Pomalu se asi blíží doba, kdy mu řeknu ať to hodí o kufru auta a přijede. Ale docela bych byl rád , kdyby se postupně k té závadě a opravě propracoval sám. Od toho vlastně taky toto forum je, radit i začátečníkům. I když tentokrát přes prostředníka.
Re: MK 206 - brum
Už jsem to psal - Jestlipak to vrčí, když odpojí žhavení AL1?
Re: MK 206 - brum
TP breta : Po odpojení žhavení je klid. 
Re: MK 206 - brum
Zkus za provozu krátce zkratovat na kostru postupně body dle mého schema
22-21-20-14-18 a pak napiš, kdy to přestane brumět.
Nemusíš se bát, pokud ten zkrat bude trvat v řádu vteřin, nic se nestane.
22-21-20-14-18 a pak napiš, kdy to přestane brumět.
Nemusíš se bát, pokud ten zkrat bude trvat v řádu vteřin, nic se nestane.
Re: MK 206 - brum
TO breta : právě došly výsledky , viz citace z e-mailu níže:
bod 22- ztichlo hodně
bod 21 ztichlo úplně
bod 20 trochu míň
bod 14 ztichlo hodně
bod 18 jsem nezkoušel, nemoh jsem se dostat pod klobouk g1
bod 22- ztichlo hodně
bod 21 ztichlo úplně
bod 20 trochu míň
bod 14 ztichlo hodně
bod 18 jsem nezkoušel, nemoh jsem se dostat pod klobouk g1
Re: MK 206 - brum
Zdá se, že brum pochází od E1.
Nedělal někdo něco se stíněným přívodem od G1, vedoucím ke zdířce pro gramofon - prohlédni to.
Nedělal někdo něco se stíněným přívodem od G1, vedoucím ke zdířce pro gramofon - prohlédni to.
Re: MK 206 - brum
OK, a díky. Prověřím.
DOPLNĚNO: přišla mailem odpověď:
..... Měl jsem odpájený jen klobouk se stíněním k G1 lampy AF7, ten jsem otryskal korundem a napájel to zpět. Samozřejmě kontakt uvnitř byl zalepený.
AF7čky jsem měnil, brumí to bez ovlivnění. Je fakt, že když se dotknu živé zdířky Gramo, tak to klasicky nebručí, ale pisklivě řve!
DOPLNĚNO: přišla mailem odpověď:
..... Měl jsem odpájený jen klobouk se stíněním k G1 lampy AF7, ten jsem otryskal korundem a napájel to zpět. Samozřejmě kontakt uvnitř byl zalepený.
AF7čky jsem měnil, brumí to bez ovlivnění. Je fakt, že když se dotknu živé zdířky Gramo, tak to klasicky nebručí, ale pisklivě řve!
